Ko se termični dnevi umaknejo dolgim zimskim nočem, začnemo šolati nove jadralne pilote.
Šolanje se začne z informativnim dnevom, kjer bodoči jadralni piloti dobijo odgovore na vsa vprašanja v zvezi z potekom šolanja.
Zimski vikendi so namenjeni teoretičnim predavanjem s področja aerodinamike, meteorologije, tehnike gradnje jadralnih letal, tehnike jadranja, tečajniki spoznajo predpise, pravila komuniciranja, osnove navigacije, skupaj spoznavamo letališče in okolico, naučijo se vse o inštrumentih v letalu in o tem, kaj storiti v izjemnih situacijah.
Ko naši kandidati s pomočjo izkušenih učiteljev letenja in drugih klubskih strokovnjakov obvladajo vsa ta znanja, se zima že prevesi v pomlad in tedaj je čas za prve jadralne starte v sezoni.
Bodoči jadralni piloti morajo pred začetkom letenja opraviti še zdravniški pregled, nato pa se vpišejo v knjigo učencev našega kluba.
Jadralno šolanje poteka običajno v poletnih mesecih, ko organiziramo 14-dnevni tabor in to je čas, ko resnično živimo za letenje. Praktični del tečaja obsega 50 poletov z jadralnim letalom in po tem času pričakujemo, da bodo mladi jadralni piloti sposobni samostojno in varno poleteti, pristati in jadrati v okolici našega letališča. Šolamo na šolskih jadralnih letalih – dvosedih Blanik, ki jih pozna prav vsak jadralni pilot v Sloveniji.
Da izpolnijo pogoj za izpit jadralnega pilota, morajo kandidati naleteti samostojno 30 ur z jadralnim letalom. Pod nadzorom učitelja na letališču, ki spremlja bodoče pilote v zraku in občasno skupaj z njimi tudi pojadra v dvoje, bodo učenci hitro spoznali okolico letališča Lesce in bodo kmalu sposobni ostati več ur v zraku.
Najbolj aktivni kandidati se bodo jeseni že lahko prijavili na izpit na Agencijo za civilno letalstvo. Po opravljenem teoretičnem izpitu bo sledil še praktični let na letališču in prve čestitke.
Z licenco v žepu nas čaka postopno prešolanje na druge, zmogljivejše tipe jadralnih letal, začeli bomo odkrivati daljno okolico letališča, morda osvojili naše najvišje vrhove z jadralnim letalom ali pa celo začeli opravljati prve prelete.
Čakajo nas novi cilji, 5 ur v zraku neprekinjeno, prvih 100km, 300km, in tako naprej…
V Lescah boste srečali najboljše slovenske jadralne pilote, ki vam bodo vedno radi pomagali z nasveti. Prav tako vas bodo z veseljem popeljali na prve prelete v vrhunskem klubskem dvosedu DG-500.
Seveda lahko tudi preberete knjigo Jadralno letalstvo
- del
2. del